کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  سه‌‌شنبه، ۲۹ اسفند‌‌ماه ۱۴۰۲ | Tuesday, March 19, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

باک بنزین و مخزن سوخت

  باک بنزین و مخزن سوخت  

 شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۵۷|

برای نگهداری سوخت مصرفی اتومبیل ساخته شده است باک را با توجه به طراحی کارخانه سازنده اتو مبیل ممکن است در قسمت عقب به اسکلت یا شاسی اتومبیل و یا در زیر صندلی راننده نصب نمایند

جنس باک معمولا از فولاد نرم ساخته می شود . برای جلوگیری از تلاطم بنزین داخل باک را یک یا دو صفحه سوراخ دار قرار می دهند که اولا به باک استحکام لازم را داده و ثانیا از موج زدن بنزین به هنگام توقف ناگهانی یا دور زدن اتومبیل جلوگیری می کند چنین به نظر می رسد که بنزین در موقع اصطکاک با فلزات ایجاد الکتریسیته ساکن نموده و ممکن است الکتریسیته باعث اشتعال و انفجار بنزین داخل باک شود.

لذا دیواره و سطوح مشروحه به بالا به این منظور طراحی شده است . برای جلوگیری از زنگ زدگی از ترکیب مواد سولفور در بنزین با فلز باک جدار داخلی آن را با آلیاژ قلع و سرب اندود می کنند در ته باک یک پیچ تخلیه جهت تمیز کردن باک قرار می دهند .

در پوش باک بنزین:روی در پوش باک سوراخی وجود دارد تا فضای داخل باک بنزین را با هوای آزاد بیرون مرتبط نماید . و همیشه فشار اتمسفر هوا روی سطح بنزین داخل باک وجود دارد . بنابراین هیچ موقع خلاء ایجاد نخواهد شد . ولی اگر این سوراخ مسدود گردید ارتباط سطح بنزین با هوای جو قطع خواهد شد و خلاء داخل باک باعث عدم مکش پمپ بنزین می شود که در نتیجه موتور خاموش و یا بسیار بد کار می کند . بعضی از درپوش باکها معمولا دارای سوپاپ مخصوصی است .

لوله خروجی باک :

معمولا این لوله ها از فلز نرم ساخته شده و مفصل های آن به وسیله پیچ و مهره مخصوص به هم وصل می گردند . در باز و بسته کردن این پیچ و مهره ها باید از دو آچار استفاده کرد وضمنا نباید به این لوله ها ضربه وارد کرد . لوله ای که بنزین را از باک به پمپ می رساند باید تقریبا 5/0 اینچ از ته باک بالاتر باشد تا کثافات و جرم های ته نشین در باک داخل لوله نشوند .

بنزین نما

در مخزن بنزین یک محفظه کوچک نصب می کنند و متشکل است از یک رئوستا (مقاومت متغیر )و روی رئوستا یک اهرم لغزنده ای است که در انتهای آن شناور قرار گرفته است و وضعیت اهرم لغزنده به وسیله ارتفاع بنزین موجود در مخزن تعیین می گردد که به وسیله سوخت سنج مقدار بنزین موجود در باک در صفحه جلوی راننده مشخص می شود .


 

باک بنزين و مخزن سوخت

دانشنامه | علمی

کد محتوا: ۱۱۲۰

ارسال: شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۵۷

به روز شده: شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۵۷

کلید واژه‌‌ها: باک -بنزین - سوخت - سوخت رسانی

نوع: دانشنامه

موضوع: علمی

فرستنده: برنامه ریزی آموزشگاه رانندگی هنگام

منبع: نیاز خودرو

پیوند:

بازدید: ۲۴۵۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی