کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  سه‌‌شنبه، ۲۹ اسفند‌‌ماه ۱۴۰۲ | Tuesday, March 19, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

هنگام بریدن ترمز چه باید کرد ؟

  به نکات زیر توجه کنید تا در زمان الزام استفاده کنید :  

 پنج‌‌شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۳۷|

ایل زیادی برای از کار افتادن ترمز در حین رانندگی وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به  فرسودگی قطعات خودرو و یا افزایش میزان پایش روغن ترمز اشاره کرد. مهم تر از دانستن دلایل عمل نکردن ترمز، انجام اقداماتی است که در این شرایط ، موجب توقف خودرو بدون آسیب رسیدن به شخص یا خودرو دیگر می&zwnjشود.

 

· اولین اقدامی که در این شرایط باید انجام دهید ، حفظ خونسردی و آرامش خود است. پس از آن سعی کنید توسط بوق و چراغ خودرو به خودروهای دیگر هشدار دهید و با بهره گیری از توانایی خود ، خودرو را در مسیری به حرکت در بیاورید که خلوت&zwnjتر و ماشین های کم تری تردد می کنند.

 

· پدال ترمز را فشار دهید و اگر حس کردید پدال ترمز نرم است و زیاد پایین می رود، امکان کم کردن روغن ترمز وجود دارد و یا سیلندر اصلی آن خراب شده است ، در این شرایط چندین بار پدال ترمز را فشار دهید تا سرعت خودرو کاهش یابد. پمپ کردن پدال ترمز بهترین روش برای کاهش سرعت خودرو در زمان از کار افتادن سیستم ترمز است.

 

· اگر پدال ترمز خودرو سفت است، سریعاً بررسی کنید که چیزی در پشت پدال گیر نکرده باشد و در این حین از جاده و ماشین های دیگر غافل نشوید. البته در این حالت باید وضعیت پمپ ترمز را هم بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه خرابی، اقدام به تعویض آن پس از مراجعه به تعمیرگاه نمایید.

 

· یکی از راه های موثر هنگام بریدن ترمز، معکوس کشیدن است. اگر خودروی شما اتوماتیک است آن را در حالت دستی قرار داده  و توجه داشته باشید دنده به ترتیب و به آرامی معکوس شود. و اگر خودروی شما دستی است در این شرایط دقت کنید که دنده را به ترتیب معکوس بدهید  یعنی  اگر در دنده 3 هستیم، به دنده 2 معکوس دهیم تا آسیبی به  گیربکس یا همان جعبه دنده وارد نشود.

 

· یکی دیگر از راه های موثر در کاهش سرعت خودرو استفاده از نیروی اصطکاک است که اگر مسیر شما خلوت باشد می توانید از آن استفاده کنید. در این شرایط با آرام فرمان دادن و حرکات زیگزاگی، و با استفاده از نیروی اصطکاک ، سرعت خودرو رفته رفته کاهش می یابد.

 

· اگر با روش های بالا سرعت خودرو کاهش پیدا کرد با استفاده از ترمز دستی می توانید به توقف کامل خودرو کمک کنید. در این شرایط سعی کنید کم&zwnjکم ترمز دستی را بالا بکشید . در صورتی که ترمز دستی را تا انتها بکشید، چرخ&zwnjهای عقب قفل می&zwnjکند و باعث به هم خوردن تعادل خودرو می شود. همچنین توجه داشته باشید که در سرعت بالا استفاده از ترمز دستی بسیار خطرناک است .

 

· اگر هیچ کدام از موارد بالا امکان پذیر نبود سعی کنید از موانع محیطی استفاده کنید، موانعی همچون بوته ها و درختچه های کوچکتر از 1 متر ، سرعت گیرها ، دست اندازها ، پستی و بلندی های جاده و کیسه های سیمان یا بشکه های آب کنار جاده تا باعث کاهش سرعت خودروی شما شوند.


 

هنگام بريدن ترمز چه بايد کرد ؟

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۱۱۱۶

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۳۷

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۳۷

کلید واژه‌‌ها: ترمز- ازکار افتادن - ماشین

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: برنامه ریزی آموزشگاه رانندگی هنگام

منبع: ماشین ۳

پیوند:

بازدید: ۵۳۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی