کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  پنج‌‌شنبه، ۳۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Thursday, April 18, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

علت پایین رفتن سطح روغن ترمز چیست؟

  گاهی اوقات ممکن است در حین رانندگی احساس کنید که روغن ترمز خودروی شما ناگهان کم شده است. شاید در ابتدا فکر کنید که کاهش سطح روغن ترمز به علت بی کیفیت بودن آن باشد. ولی عللی ممکن است سبب آن شود که سطح روغن ترمز از حد استاندارد کم تر شود.  

 شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۴۵|

اطلاع از علل کاهش سطح روغن ترمز برای هر راننده ای امری ضروری است. لذا در این مقاله قصد آن را داریم تا سه علت مهم پایین رفتن سطح روغن ترمز در خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

معیوب بودن شلنگ ترمز
ممکن است علت پایین رفتن میزان روغن ترمز به علت پارگی و معیوب بودن شلنگ ترمز باشد. در این صورت روغن ترمز از شلنگ خارج می شود و میزان آن کم می شود. از این رو لازم است در هنگام کاهش روغن ترمز شلنگ ترمز را چک کنید و در صورت پاره بودن یا نشتی داشتن آن را با نمونه جدید جایگزین کنید.

نشتی داشتن روغن ترمز
یکی دیگر از علل کاهش روغن ترمز ممکن است به علت نشتی داشتن در مخزن یا مسیر روغن ترمز باشد. این نشتی ممکن است به علت معیوب بودن سیستم هیدرولیکی خودرو باشد. علامت نشتی داشتن روغن ترمز هم به این صورت است که وقتی پایمان را بر روی پدال ترمز فشار می دهیم پدال از سطح عادی و همیشگی خود پایین تر می رود. نشتی داشتن روغن ترمز ممکن است به عللی از جمله فرسوده شدن محفظه روغن در اثر حرارت یا فرسوده بودن ترمز باشد.

مصرف شدن لنت ترمز
یکی از عللی که سبب کاهش طبیعی سطح روغن ترمز خودرو می شود، مصرف شدن لنت ترمز است. با مصرف شدن لنت ترمز، سطح روغن ترمز موجود در مخزن مقداری جزیی نسبت به حالت فول کاهش می یابد که دلیل آن نگه داشتن فشار ثابت در پشت لنت ها است. برای اینکه متوجه شوید این کاهش سطح روغن ناشی از مصرف و فرسودگی لنت بوده یا ایراد در سیستم ترمز و شلنگ های روغن است، باید لنت ها را تعویض کنید. در صورتی که با تعویض لنت ها سطح روغن ترمز مقداری بالاتر رفت، نشان از سالم بودن سیستم ترمز دارد؛ ولی اگر با نصب لنت های نو نیز سطح روغن تغییری نکرد، احتمال نشتی روغن ترمز و یا معیوب بودن ادوات آن وجود دارد.

جمع بندی
دو علتی که بیان شد مهم ترین علل کاهش سطح روغن ترمز محسوب می شود. کم شدن سطح روغن ترمز پدیده نامطلوبی است که سبب افت عملکرد سیستم ترمز شده و حتی ممکن است ترمز خودرو عمل نکند. در این صورت حتی ممکن است حوادث و سوانح جبران ناپذیر نیز متوجه خودرو و سرنشینان آن شود. چک کردن مستمر سطح روغن ترمز به منظور اطمینان از سالم بودن سیستم انتقال روغن ترمز امری ضروری است.


 

علت پايين رفتن سطح روغن ترمز چيست؟

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۸۹

ارسال: شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۴۵

به روز شده: شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۴۵

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، روغن ترمز، علت پایین رفتن سطح روغن ترمز چیست

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

پیوند:

بازدید: ۵۹۴

زبان: پارسی

(۱ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی