کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۳۱ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, April 19, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

بررسی علل لرزش فرمان خودرو (۱)

  یکی از مشکلات بسیار شایع در خودروها لرزش فرمان است که گاهی در هنگام ترمزگیری بیشتر به چشم می‌آید. این مشکل می‌تواند ریشه‌های زیادی داشته باشد.  

 دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷:۲۸|

لرزش فرمان یکی از مسائلی است که در صورت رفع نکردن آن ممکن است آسیب‌های جدی‌تری به خودرو وارد شود. لرزش فرمان علل بسیاری دارد. در این سلسه مطالب به بررسی دلایل این مشکل می پردازیم.

۱- در اولین مرحله به لاستیک‌ها سر می‌زنیم. فشار باد آنها اهمیت آنچنانی ندارد، بلکه آج لاستیک‌ها و ساییدگی آنها بسیار مهم بوده و می‌تواند باعث این عیب شود. لاستیک‌های جلو بسیار مهم هستند. آج تایرها، کیفیت آنها و نحوه قرارگیری‌شان می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی بر این مشکل داشته باشد. حتی تفاوت میزان آج‌های خودرو می‌تواند عاملی برای لرزش فرمان باشد. پس در کیفیت لاستیک‌های خودروی خود دقت کنید تا از عوارض آن به دور بمانید.

۲- دومین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید بالانس‌بودن چرخ‌های جلو است. بالانس نبودن چرخ‌های جلو می‌تواند باعث لرزش فرمان شود و در صورت حل نشدن این مشکل، می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری به جلو بندی خودرو برساند.

۳- میل تعادل همان‌گونه که از اسمش پیداست برای حفظ تعادل خودرو است. این میله با توجه به شکل خاصی و نحوه اتصالش، در سر پیچ‌ها نیروی پیچش را بین دو چرخ تقسیم کرده و از خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت جلوگیری می‌کند. این میله توسط دو بوش محکم نگه داشته می‌شود. در صورت خرابی این بوش‌ها (قطعات استوانه‌ای شکل توخالی که در داخل بدنه هر یک از سیلندرها قرار می‌گیرد) نیز فرمان به لرزش می‌افتد. همچنین بوش‌های میل‌تعادل در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی نقش به سزایی دارند.

۴- عامل دیگر بلبرینگ چرخ‌ها است که خرابی آن‌ها می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیاری در خودرو شود که یکی از آن‌ها لرزش فرمان است. خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که از طریق آن می‌توان به معیوب بودن این قطعه پی برد.

۵- سیستم تعلیق کمک فنر نقش اصلی را در گرفتن ضربات جاده و کنترل نوسانات بازی می‌کند. گاهی معیوب بودن این قسمت موجب لرزش فرمان خودرو می‌شود. گاهی لرزش فرمان نیز از خستگی شدید کمک یا فنر بوده که استحکام لازم را نداشته و ارتعاشات را به سیستم فرمان منتقل می‌کند. گاهی مواقع شل بودن کمک فنر نیز باعث ایجاد صدای اضافی و لرزیدن فرمان نیز می‌شود.


 

بررسي علل لرزش فرمان خودرو (1)

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۵۱

ارسال: دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷:۲۸

به روز شده: دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷:۲۸

کلید واژه‌‌ها: رانندگی،?فرمان خودرو، لرزش فرمان خودرو

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودروکار

پیوند:

بازدید: ۴۵۱

زبان: پارسی

(۳ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی