کاربر میهمان ( ورود ) | ثبت‌‌نام میهمان  | راهنما  جمعه، ۱۰ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۳ | Friday, March 29, 2024
 
 
سامانه ثبت‌ نام مدیریت آموزشی مربیان مدارک آزمون مطالب
 

چند وقت یکبار لاستیک خودرویتان را باید عوض کنید؟

  شما باید به منظور مصون ماندن و نگه داشتن وسیله نقلیه خود در وضعیت مطلوب لاستیک های وسیله نقلیه تان را در فواصل زمانی خاص تعوض کنید.  

 چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷:۳۹|

با گذشت زمان، آج  لاستیک ها بصورت قابل توجهی ساییده می شود و می تواند رانندگی بسیار خطرناکی را منجر شود. تعویض تایر در فواصل منظم مسافت پیموده شده لازم است، و همچنین وقتی که مشکلات قابل مشاهده بوجود می آیند.


جایگزینی لاستیک ها در طول مسافت پیموده شده:
به عنوان یک قاعده کلی، این ایده خوبی است , لاستیک ها تعویض شوند  زمانی که آنها دیگربرای رانندگی ,  امن نیستند.  متوسط مسافت پیموده شده با عوامل بسیاری، از جمله کیفیت اصلی تایر، سطوح و مسیرهایی که در آنجا رانندگی شده ، عادات راننده و شرایط آب و هوایی , متفاوت است . یک قانون خوب برای پیروی کردن این  است: بتعویض لاستیک  خودرو در مورد هر ۴۰۰۰۰ مایل، مگر اینکه شما  از لاستیک هایی استفاده می کنید  که به طور خاص  و اخیرا طراحی شده اند.


جایگزینی لاستیک آسیب دیده:
لازم است بصورت دوره ای  تمامی لاستیک های خودرویتان را به منظور بررسی ساییده شدن, چک کنید . زمان تعویض لاستیک ها هنگامی است که اج های ساییده شده قابل مشاهده هستند.  یا شما می توانید از روش های قدیمی ,با قرار دادن یک پنی روی آج ,برای بررسی عمر باقی مانده لاستیک استفاده کنید. همچنین، اگر لاستیک های خودرو  به طور یکنواختی ساییده یا فرسوده شده اند به علت انحراف خودرو و یا دیگر مشکلات مکانیکی ، شما ممکن است نیاز به بازرسی هر دو دیواره های داخلی و خارجی برایجلوگیری از  آسیب داشته باشید . اگر هر فلزی قابل مشاهده باشد ، شما باید از رانندگی با وسیله نقلیه تا ن زمانی که تایر ها جایگزین  نشده اند ,اجتناب کنند.


نکاتی برای اجتناب از تعویض زودرس تایر:
موارد بسیاری هستند  که می تواند موجب آسیب رساندن به تایر خودرو شوند ، و موارد معدود و کمی  برای اجتناب از تعویض زودرس لاستیک وجود دارد . یکی از مهم ترین  موارد چرخش لاستیک به طور منظم است . توصیه می شود که لاستیک های خودرویتان را جابجا کنید در هر ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ مایل. همچنین، اجتناب از رانندگی در مناطق که ممکن است  آثاری باقی مانده  باقی مانده باشد که می تواند یک تایر را پنچر کند،  وسیله نقلیه خود را به طور منظم برای مشکلات مکانیکی که ممکن است به سایش  ناهموار تایرها کمک کند,چک کنیــد...

شایعترین  علت سایش ناهموار لاستیک ها چیست؟
سایش  ناهموار لاستیک خودروها مشکل هزینه بری  برای صاحبان خودرو است. این  دلیل شماره یک  است که مردم باید قبل از موعد مقررمی بایست  تایر ماشین یا کامیون خود را تعویض کنند .

سایش تایر ها  می تواند علل مختلفی داشته باشد. برخی از اینها  شامل: باد کردن نادرست  لاستیک ها، مسائل مربوط به جاده ها ومسیرها، بارگیری بیش از حد وسیله نقلیه و ضربه و... .

 پرپر شدن، و یا سایش تکه ای آج, ساییده شدن را نشان می دهد.

پس مراقب تنظیم باد لاستیک خودرو هایتان باشید...


 

چند وقت يکبار لاستيک خودرويتان را بايد عوض کنيد؟

یادداشت | آموزشی

کد محتوا: ۲۲۳۳

ارسال: چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷:۳۹

به روز شده: چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷:۳۹

کلید واژه‌‌ها: رانندگی، لاستیک خودرو، چند وقت یکبار لاستیک خودرویتان را باید عوض کنید

نوع: یادداشت

موضوع: آموزشی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: گیلان رانندگی

پیوند:

بازدید: ۴۴۷

زبان: پارسی

(۲ مورد )
 

عنوان

متن

 

برای ورود باید به سایت وارد شده باشید.   در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید.

 ورود به سایت   برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 ورود به سایت   چنانچه هنور در سایت عضو نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید.
(ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

   
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

درباره آموزشگاه رانندگی هنگام سخن مدیر

 

نام کاربری

 

رمز عبور

   

آموزشگاه رانندگی هنگام


ثبت‌‌نام

مدیریت آموزشی

شرایط و مدارک

دانشنامه

آرشیو

درباره ما

تماس با ما


نشانی: تهران، ميدان رسالت، خيابان هنگام، نبش خیابان بهار

تلفن: ٧٧٢٠٩۴۴۵ - ٧٧٢٠٩۴۴۶ (۰۲۱)

پست الکترونیک: info@hengam.info

 

© ۱۴۰۳ کلیه حقوق برای آموزشگاه رانندگی هنگام محفوظ است.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این وب‌‌سایت بدون مجوز کتبی نقض قانون حمایت از تولیدکنندگان محتوای اینترنتی می‌‌باشد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

طراحی و توسعه: گروه ریزسامانه‌‌های نمادیس| پایگاه آموزش مجازی رانندگی| عضو طرح سامانه مدیریت هوشمند آموزشگاه رانندگی